Deurcollecte week Nederlandse Missionaris

Geloven in de ander. Ieder mens telt mee.

De missionarissen en missionair werkers gaan wereldwijd de strijd aan tegen onrecht en armoede. De Week Nederlandse Missionaris (WNM) zorgt voor financiële steun. Gesterkt door deze uiting van solidariteit zetten de Nederlandse missionarissen en missionair werkers zich met overgave in voor anderen. In onze jaarlijkse campagne rond Pinksteren brengen wij het missiewerk onder de aandacht bij de parochies en andere belangstellenden. Zo maken wij samen dit belangrijke werk mogelijk en kunnen de missiewerkers zich blijven inzetten voor de meest kwetsbaren.

Pinksteractie van 11 t/m 19 mei 2024

Geïnspireerd door hun geloof zetten missionarissen en missionair werkers zich in voor anderen. Dat doen zij altijd en overal ter wereld. Missiewerker Fera is een gedreven kracht in het Centre for Social Concern in Malawi. Sinds 2022 doet zij dit prachtige werk met de hulp van de Witte Paters en de Week Nederlandse Missionaris. Zo kan zij haar hart volgen en zich inzetten voor de mensen die het het moeilijkst hebben, en dat doet zij met bezieling! Missionair werker Maria Poulisse maakt zich vanuit de Communiteit van de Camillianen hard voor kinderen en jongeren met een beperking uit arme gezinnen. Dit sprak voor haar vanzelf nadat ze gezien had hoe deze kinderen en jongeren vaak volledig buiten de boot vielen. ‘Ik ben gegrepen door de liefde en deze kinderen houden me dagelijks een spiegel voor waarin ik God kan zien. Dat is heel inspirerend.’ Fera en Maria zijn de gezichten van de Pinksteractie in 2024.

Net als Fera en Maria staan alle andere missionarissen en missionair werkers altijd klaar voor de ander. En samen met u, zijn wij er voor hen tijdens de Pinksteractie!

Geen zorgen over financiële zaken
Al meer dan vijftig jaar steunt de WNM missionarissen en missionair werkers. We bieden bijvoorbeeld financiële steun voor verzekeringen, bijzondere ziektekosten en de premie voor de AOW. Daarmee zorgen we ervoor dat zij hun werk zorgeloos kunnen doen. Daarnaast bieden we missionarissen vakantiegeld, zodat zij tijdens een verlof in Nederland geen hulp hoeven te vragen van familie of vrienden. En ook in noodgevallen kunnen missionarissen een beroep op ons doen. We hebben een speciaal fonds, waarmee we een gestolen computer of andere belangrijke zaken kunnen vervangen als dat nodig is.

Geld inzamelen tijdens de Pinksteractie
Alleen met uw hulp kunnen wij missionarissen zoals Fera en Maria een welverdiend steuntje in de rug blijven bieden. Doet u daarom mee met de Pinksteractie? De week loopt van 11 tot en met 19 meiOp Eerste Pinksterdag 19 mei houdt de MOV-groep na afloop van de viering een deurcollecte in onze kerk om het belangrijke werk van onze missionarissen en missionair werkers mede mogelijk te maken. Maar natuurlijk kunt u, als u dat liever wilt, een bijdrage overmaken aan de WNM, op rekeningnummer NL30 RABO 0171 2111 11. We willen u bij voorbaat danken voor uw gave en wij wensen u alvast mooie Pinksterdagen.

MOV-groep Spanbroek

Diversen